Society, Politics, and Economy in Modern Turkey: Sociology of Turkey - Maintained by Tugrul Keskin
We are at a point in our work when we can no longer ignore empires and the imperial context in our studies. (p. 5)
― Edward W. Said, Culture and Imperialism

Friday, January 2, 2015

Canakkale Savasi'na Insanca Yaklasim: 'Son Umut'un Acilimi

Cüneyt Akalın

Aydinlik -

Yönetmen Crowe’un Çanakkale filmi Avusturalya’da  başlıyor. Çiftçi Connor’un yeraltından bin bir güçlükle su çıkartarak yeşerttiği  topraklarda yaşayan  karı-kocanın  aklının, Çanakkale’ye savaşa  gidip dönemeyen üç oğlunun anısı ile içiçeliği, annenin intiharı ile su yüzüne çıkıyor. Baba  Connor İstanbul’a gidip binbir güçlükle oğullarının izini sürüyor. Connor ilk büyük  sarsıntıyı    Çanakkale’de savaşan  Hasan  binbaşının “o ağustos gecesi Anzak’lar 2.000 kayıp verdi bizim kaybımız ise 7.000” sözleri üzerine  yaşıyor.  Connor,  Hasan binbaşının da yardımı ile iki oğlunun ölmüş olduğunu, birinin esir alınarak Afyon’a sevkedildiğini öğreniyor. Bu süreç içinde işgal  İstanbul’unu, kendisi gibi  yüreği Çanakkale’de yitirdiklerinin anıları  ile yanan Türkleri daha yakından tanıyor. Kendisine “burası bizim vatanımız, sizin (çocuklarınızın) burada ne işiniz vardı” sorusunu soran Türklere yanıt veremiyor.     Film, Hasan binbaşının dünyası çevresinde “Kuvvacıları”, İstanbul’daki örgütlenmelerini, oğlunu arayan babanın Afyon yollarında tanık olduğu Yunan mezalimini de ekrana taşıyor.

READ MORE....

No comments:

Post a Comment