Society, Politics, and Economy in Modern Turkey: Sociology of Turkey - Maintained by Tugrul Keskin
We are at a point in our work when we can no longer ignore empires and the imperial context in our studies. (p. 5)
― Edward W. Said, Culture and Imperialism

Sunday, February 15, 2015

Türkiye'deki yeni kapitalizmde din ilişki seviyesi - AYSE BUGRA

Cansu ÇAMLIBEL / Yüz Yüze Pazartesi - Fotoğraf: Levent KULU

Hurriyet - 16 Şubat 2015

Boğaziçi Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Ayşe Buğra, uzun yıllardır sosyal politika alanındaki çalışmalarıyla tanınan bir akademisyen. Türkiye’de kapitalizmin gelişim evrelerini farklı boyutlarıyla ele alan çok sayıda kitabı var.
Osman Savaşkan ile birlikte hazırladığı son kitabı ‘Türkiye’de Yeni Kapitalizm: Siyaset, Din ve İş Dünyası’ geçen yıl ilk önce İngilizce olarak yayınlandı. Dünyada 1980’lerde ortaya çıkan ‘yeni kapitalizm’ dalgasının Türkiye’de nasıl tezahür ettiğini incelerken meselenin Ak Parti iktidarlarıyla kesişen noktalarını çarpıcı örneklerle anlatıyor. Kitaptan yola çıkarak Türkiye’nin yakın tarihinde yaşanan eko-politik gelişmelere bir yolculuk yaptık. Buğra’nın günceldeki pek çok sıcak tartışmaya ışık tutacak analizleri var. İslami kapitalizmden tam olarak bahsedemeyeceğimizi düşünüyor. Ancak ona göre din bugün Türkiye’deki ekonomik modelin ilişki sermayesi.
TÜRKİYE’YE ÖZGÜ BİR KAPİTALİZM YOK
- Türkiye 2015 yılı itibarıyla kendi kapitalizmini yaratmış bir ülke mi? Türkiye kapitalizmi diye bir şeyden bahsedebiliyor muyuz artık?
Ben Türkiye kapitalizmi gibi bir şeyden bahsedebileceğimizi zannetmiyorum. Türkiye’de son 10-15 yılda ekonomik olarak yaşanan gelişmeler dünyadaki gelişmelerle çok yakından ilgili. Dünyada yeni bir kapitalizm olduğunu düşünüyorum ben. Kapitalizmin 1980 sonrasında yeni bir evreye girdiğini, bu evrenin belirli özellikleri olduğunu, bunların da Türkiye’deki durumu çok yakından belirlediğini düşünüyorum. Kitap, dünyadaki bu gelişmelerin Türkiye’ye yansıması üzerine. Türkiye’nin kendi yarattığı ya da kendine özgü bir kapitalizm olduğunu düşünmüyorum.
- 1980 sonrasında küresel olarak ortaya çıktığını söylediğiniz yeni kapitalizmin en belirgin özelliği nedir?

DEVAMINI OKUMAK ICIN......

No comments:

Post a Comment